پورتال کانون کارآفرینان خراسان رضوي
فارسی
انگلیسی
صفحه اصلی
درباره ما
گالری
لینک مرتبط
رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی در میزگرد نقش برند در توسعه اقتصادی کشور
محمدحسین روشنک، رییس کانون کارآفرینان خراسان رضوی در میزگرد "نقش برند در توسعه اقتصادی کشور" عنوان کرد:
💢 بخش خصوصی هزینه برای برندینگ را سرمایه گذاری نمی داند
🔹 قبل از انقلاب در کشور چندین برند خوب ایجاد شد اما بعد از برقراری نظام کوپنی و ورود آن به اقتصاد کشور برندها از بین رفت و از اواسط دولت اول مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی دوباره موضوع برندینگ مطرح شد. طی این سالها اهمیت موضوع به مرور مشخص شد و امروز می توان این تهدید را به امتیاز و فرصت تبدیل کرد و قبل از آن باید باور یافت که تولید بدون برند از بین می رود.
🔹 مردم امروز به برند پول می دهند و گرنه کیفیت بسیاری از تولیدات خارجی با داخلی یکسان است.
🔹 با وجود همه مباحث طرح شده و همایش و نشستها پیرامون اهمیت برند امروز از جمله مشکلات جدی در این حوزه آن است که بخش خصوصی قدر و اهمیت برند را ندانسته و نمی داند، امروز همه تصور می کنند مشکل صنعت و تولید ما وام و تسهیلات است و با تامین آن حل می شود.
🔹 در واقع معضل اصلی این حوزه امروز مساله فروش و بازار است بگونه ای که قادر به فروش کالای تولیدی نیستیم و در مقابل آن 15 میلیارد دلار حجم کالای قاچاق و دهها میلیارد دلار واردات رسمی موجب شده تولیدات داخلی در انبارها مانده و فروش نشود.
🔹 در تمام این سالها نه بخش خصوصی و نه دولت هیچکدام هزینه کرد در حوزه برندینگ و برندسازی را سرمایه گذاری ندانسته اند و کمتر به این حوزه ورود یافته اند. این هزینه کرد سرمایه گذاری در صنعتی نامرئی به نام برندینگ است که اگر به بار نشیند سالهای سال می توان از ثمره آن بهره برد.
🔹 امروز ضرورت دارد تا به تولید بدون کارخانه و مشارکت در تولید داخل با برندهای مطرح بین المللی توجه شود چون با این اقدام تهدید برند تبدیل به فرصت می شود.
🔹 برای رقابت در بازار باید قیمت تمام شده نیز کاهش یابد،امروز قیمت تمام شده بالا بر تولید تحمیل شده چنانکه در هیچ جای دنیا از تولیدکننده مالیات بر ارزش افزوده نمی گیرند بلکه فروشنده باید از مصرف کننده آن را دریافت کند.
🔹 قیمت تمام شده مخل توسعه برندهاست ، قیمت تمام شده محصول ما با نرخ های دنیا در شرایط تعادل قرار ندارد و باید این مشکل حل شود.
🔹 دولتها همواره با راهبردهای موقتی و کوتاه مدت و عدم ثبات در این سیاستها و تغییرات مداوم آنها بر ضد برند و برندینگ عمل کرده اند.
🔹 در ایران چون دولتها متکی به نفت بوده و بخشی از نیازها و درآمد خود را از نفت تامین می کنند علاقه ای به صادرات که هزینه و زحمت به آن تحمیل می کند ندارند.، بارها شاهد بوده ایم که دولت به محض کمبود یک کالای داخلی که به خارج صادر می شود جلوی صادرات آن را گرفته و بازار هدف از دست رفته است که خود از جمله علل عدم شکل گیری برند در کشور ماست.
برچسب ها:
رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی ,
اشتراک
کارگروه های تخصصی
همایش و جشنواره کارآفرینی استان
معرفی هیئت امناء کانون کارآفرینان استان
معرفی کارآفرینان برتر استان
مصاحبه با کارآفرینان استان
خیرین کارآفرین استان
مراکز کاریابی و اشتغال استان
کلینیک های کارآفرینی استان
شهرک های صنعتی استان
مراکز مشاوره کارآفرینی استان
مراکز رشد و پارک های فناوری
کانون های هماهنگی دانش و صنعت استان
دفاتر کارآفرینی سازمان ها و دانشگاه های استان
گزارشات مهم کارآفرینی و اشتغال استان
قوانین کسب و کار
نشریات و مقالات مرتبط با کارآفرینی استان
فرصت های سرمایه گذاری استان
جلسات و دیدارهای مهم استان
طرح های حمایت از کارآفرینی و تولید در استان
مهمترین فعالیت های کانون استان
گزارش جلسات هیئت مدیره
اعضاء هیئت مدیره کانون استان
استان ها
آذربايجان شرقي
آذربايجان غربي
اردبيل
اصفهان
البرز
ايلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختياري
خراسان جنوبي
خراسان رضوي
خراسان شمالي
خوزستان
زنجان
سمنان
سيستان و بلوچستان
فارس
قزوين
قم
كردستان
كرمان
كرمانشاه
كهگيلويه و بويراحمد
گلستان
گيلان
لرستان
مازندران
مركزي
هرمزگان
همدان
يزد
ملی
دفتر توسعه کارآفرینی